Konceptno vozilo C4 CACTUS AIRFLOW 2L
Koncentracija dizajna i tehnologija
Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L pravi je laboratorij ideja te primjer tehnologije, znanja i umijeća koji pokazuju volju i sposobnost marke Citroën da uvodi inovacije koje odgovaraju na automobilske izazove današnjice i budućnosti. C4 Cactus AIRFLOW 2L donosi potrošnju od 2l/100 km
SILUETA OPTIMIZIRANA RADI AERODINAMIČNOSTI
Koncentrat dizajna i tehnologija
S konceptom C4 Cactus AIRFLOW 2L , Citroën ide još korak dalje.Kako bi se optimizirala aerodinamičnost koncepta C4 Cactus AIRFLOW 2L u odnosu na serijski model, izmijenjeni su ili dodani neki stilski elementi. Razlikujemo dvije vrstestilskih elemenata: promjenjive geometrije i fiksne geometrije.
STILSKI ELEMENTI PROMJENJIVE GEOMETRIJE
Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L raspolaže stilskim elemntima promjenjive geometrije:
- novi prednji odbojnik ima tri otvora upravljanog dovoda zraka koji se aktiviraju ovisno o načinu vožnje kako bi zadržali optimalnu otvorenost, za hlađenje motora i protok zraka,
- pomični bočni deflektori dodani su na stražnja leptir-stakla radi boljeg vođenja toka zraka oko vozila,
- na naplatcima se nalaze pomični poklopci koje pokreće i kojima upravlja centrifugalna sila.
100 kg manje
Serijski C4 Cactus je već 200 kg lakši od Citroën C4, i na C4 Cactus AIRFLOW 2Lkonceptu masa je smanjena za još 100 kg (uključujući pogonski sklop). Ovi napori su tako smanjili težinu koncepta za 11% u usporedbi sa serijskim automobilom.
Strukturalno smanjenje
Prije svega, napori kako bi se smanjila masa strukturalnih dijelova: na konceptu C4 Cactus AIRFLOW 2L, tu podvozje su ugrađeni novi materijali. Ti novi materijali imaju nosivu ulogu. Doprinose upijanju energije u slučaju sudara pa ispunjavaju najstrože mehaničke zahtjeve.
DIJELOVI FIKSNE GEOMETRIJE
Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L ima stilske elemente fiksne geometrije:
- odabrane su gume sasvim nove generacije Tall&Narrow od 19“. Te veoma uske gume velikog promjera poboljšavaju energetsku korisnost vozila.
- zračna zavjesa „Air Curtain” ugrađena je u unutrašnjost blatobrana. Tim malim uspravnim aerodinamičnim otvorima s obiju strana prednjeg odbojnika usmjerava se protok zraka.
- stražnji je spojler izduljen, a u stražnji odbojnik ugrađen je ispušni ventilator.
- klasični su retrovizori zamijenjeni manjim i tanjim kamerama kako bi se smanjio njihov utjecaj na protok zraka.
- postojeća su svjetla sprijeda i straga zamijenjena LED svjetlima.
HYBRID AIR
Citroën C4 Cactus već ima potrošnju goriva među najboljima u segmentu, s emisijom CO2 od 82 g i potrošnjom od samo 3,1 l/100 km.
Koncept C4 Cactus AIRFLOW 2L ide još korak dalje preuzimanjem pogonskog sklopa Hybrid Air. Ta tehnologija je vlasništvo grupacije PSA PEUGEOT CITROËN, temelji se na spajanju više dobro iskušanih dijelova i tehnologija:
- način Air (bez emisija), u kojem motor na stlačeni zrak zamjenjuje termički benzinski motor,
- benzinski način rada, u kojem je uključen samo motor s unutrašnjim izgaranjem,
- kombinirani način, koji združuje snagu termičkog motora i snagu stlačenog zraka.
2L/100 Km
Spoj tih tehnoloških postignuća omogućuje potrošnju od 2 l/100 km, a u budućnosti će omogućiti i manju potrošnju za vozilo kao što je C4 Cactus.
Takva revolucionarno niska potrošnja goriva proizlazi iz:
- optimizacije dizajna s aerodinamikom poboljšanom za 20 %,
- smanjenim otporom kotrljanja (gume Tall&Narrow),
- ukupnom masom vozila smanjenom za 100 kg,
- uvođenjem tehnologije Hybrid Air kojom se potrošnja smanjuje za 30 %.
Foto galerija
https://citroen.ba/index.php/konceptna-vozila/11#sigProId4abac13f39