Zaštita okoliša



  • Pregled
  • Održivi razvoj
  • Savjeti za eko-vožnju

Trajna mobilnost izvedena je iz pojma „održivi razvoj”, a odnosi se na sve što je povezano s prijevoznim sredstvima i mobilnošću općenito.
Svrha takvoga razvoja je smanjiti emisiju stakleničkih plinova, onečišćivača i štetnih tvari.
Također mu je cilj potaknuti promjene u ponašanju ljudi na putovanjima.

  • KONCEPT ||| Nov pristup ekološkom dizajnu Open or Close

    Inovacija i čiste tehnologije

    Već od prve faze osmišljavanja koncepta vozila preko svake faze njegova životnog ciklusa, ekipe CITROËN nastoje što više ograničiti utjecaj automobila na okoliš.

    Svrha tog djelovanja na ekološkom pristupu dizajnu je osigurati marki CITROËN napredak u području trajne mobilnosti, koja nadilazi sukladnost vozila s propisima o zaštiti okoliša.

    CITROËN tako znatan dio svojih napora ulaže u istraživanja čistih tehnologija namijenjenih smanjenju utjecaja vozila na okoliš.

    Smanjenje potrošnje i emisije

    CITROËN razvija bogatu paletu tehnoloških rješenja kojima je cilj smanjiti potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova.

    Termički motori

    CITROËN stalno radi na optimiranju benzinskih i dizelskih pogonskih sklopova (uključujući i široku uporabu sustava Stop & Start).

    Hibridne tehnologije

    S pogonom Full hybrid Hybrid4, CITROËN spaja performanse dizelskog HDi motora s kvalitetama električnoga pogona.

    Električna vozila

    Citroën C-Zero dobio je su elektromotor za osviještenu mobilnost u gradskom okruženju.

     

    Ekološki prihvatljivi materijali

    Pod nazivom „zeleni materijali” skrivaju se tri kategorije materijala:

    • reciklirani plastični materijali,
    • materijali prirodnoga podrijetla (drvo, biljna vlakna itd.),
    • materijali iz bioizvora (polimeri koji nisu rezultat petrokemijske industrije nego potječu iz obnovljivih izvora).

    Njihova uporaba ima brojne prednosti:

    • omogućuje smanjenje uporabe plastike potekle od fosilnih goriva
    • potiče razvoj reciklaže plastičnih materijala šireći njihova polja primjene.

    CITROËN od 2008. razvija ambiciozan plan koji podrazumijeva uporabu tzv. zelenih materijala u otprilike 20 % ukupne mase polimera u svojim vozilima 2012., u odnosu na prosječnih 6 % godine 2007.

     

    Citroën DS5, konkretan primjer

    • Citroën DS5 sadrži 19 % zelenih materijala na svojih 270 kg polimera (osim guma).
    • Ti su zeleni materijali sačinjeni od 30 % prirodnih i 70 % recikliranih materijala
    • Primjerice, konstrukcija sjedala je od polipropilena s vlaknima lana, a kućišta svjetala, dovodi zraka na armaturnoj ploči i kućište filtra zraka od recikliranog polipropilena.
     
  • PROIZVODNJA ||| Naše tvornice s certifikatima ISO 14001 Open or Close

    Politika zaštite okoliša u našim tvornicama

    Za CITROËN, proizvodnja vozila uz nisku razinu ugljikova dioksida podrazumijeva industrijski alat koji može nadzirati vlastiti utjecaj na okoliš i odgovoriti na velike zahtjeve zaštite okoliša:

    • pridonijeti borbi protiv globalnog zatopljenja,
    • ograničiti onečišćenje, među ostalim vode i atmosfere,
    • sačuvati prirodu, biološku raznolikost i ograničiti uporabu prirodnih resursa, napose vode,
    • smanjiti proizvodnju otpada i bolje ga vrednovati.

    Certifikacija ISO 14001

    Postupak certificiranja započeo je prije 10 godina te je dosegnuo fazu zrelosti u svim tvornicama koje zato danas raspolažu certifikatom ISO 14001.
    Navedeni standard (utemeljen 1996.) napose zahtijeva uvođenje mjera za praćenje, nadzor i mjerenje učinaka proizvodnih procesa na okoliš.
    Za postizanje tih rezultata, njegova primjena zahtijeva prikladno školovanje svih djelatnika.

     

    Očuvanje prirodnog okoliša

    Svaka tvornica Citroën ima veliku autonomiju u upravljanju svojom bioraznolikošću na prikladan način. Evo nekoliko primjera:

    • Rennes (Francuska) i Madrid (Španjolska) i dalje rade na širenju svojih cvjetnih gredica kako bi se prilagodile upravljanju zelenim površinama.
    • Porto Real (Brazil) i Sochaux (Francuska) ponovno su uredile površine za sadnju autohtonih biljnih vrsta.
    • Šumama oko tvornica u La Ferté Vidameu i Belchampu (Francuska) upravlja se u skladu s pravilima održivog razvoja pa imaju certifikat PEFC (Pan-European Forest Certification).
    • Sevel Nord (Francuska) odlučila je postaviti 45 košnica. Ta inicijativa predstavlja izvrstan pokazatelj stanja u okolišu u tvorničkom krugu i njegovoj neposrednoj okolici.
     
  • POPRAVAK ||| Održivi razvoj u srcu prodajno-servisne mreže Open or Close

    Upravljanje zaštitom okoliša

    Mreža CITROËN obvezuje se na ispunjavanje triju ključnih kriterija povezanih s upravljanjem zaštitom okoliša:

    • razvrstavanje radi pronalaženja i prikupljanja automobilskog otpada u mreži putem ovlaštenih organizacija,
    • usklađivanje s propisima kako bi mreža bila u skladu s nacionalnim i europskim propisima,
    • sljedivost kojom će se osigurati praćenje životnog vijeka otpada i zajamčiti njegova prikladna reciklaža.
     

    Prikupljanje i upravljanje

    Prije više od petnaest godina mreža CITROËN uvela je organizaciju koja osigurava prikupljanje i obradu vozila izvan uporabe (VIU) kao dio aktivnosti zaštite okoliša.
    Prikupljanje i razvrstavanje otpada nastalog kao rezultat rada na redovitom održavanju i popravcima vozila organizirani su prema metodama upravljanja proizvodima izvan uporabe (PIU).

    Smanjenje onečišćenja

    Izrada koncepta svakog vozila vodi računa o fazi njegove reciklaže na kraju životnog vijeka i predmet je izračuna njegove mogućnosti reciklaže. Primjer: najniža točka spremnika za goriva fizički je označena radi lakše izmjene ulja.
    Jednako tako, za svaki element koji se mora ukloniti tijekom faze rastavljanja auta u svrhu reciklaže inženjeri su prethodno razvili niz propisanih postupaka demontaže.

     

Prihvatiti eko-vožnju

Kako bismo uštedjeli…

CITROËN osmišljava svoja vozila vodeći računa o njihovu utjecaju na okoliš. Da bismo otišli korak dalje, u ovoj ćete rubrici pronaći savjete koji će vam pomoći u ovladavanju vašom potrošnjom goriva.

SMANJITI BRZINU ZA 10 km/h:
To znači uštedjeti između 1 i 2 litre goriva na 100 kilometara*.

 

PROVJERITI TLAK U GUMAMA:
Guma napuhana za samo 0,5 bara manje znači 2,4 % veću potrošnju**.

 

VOZITI SE BEZ KLIMA-UREĐAJA:
U gradu se tako može uštedjeti do 40 % goriva**.

 

SMANJITI OPTEREĆENJE:
100 kg više u prtljažniku znači 5 % veću potrošnju goriva**.

 

VODITI RAČUNA O REDOVITOM ODRŽAVANJU VOZILA:
Promjena ulja, filtra zraka itd. znači do 25 % uštede na gorivu**.

 

… ali i smanjili

PROMETNE NESREĆE:
Opuštenija vožnja smanjuje za 10 do 15 % broj prometnih nesreća*.

 

EMISIJU STAKLENIČKIH PLINOVA
Smanjiti brzinu za 10 km/h znači ispuštati 12,5 % (odn. 12 kg) manje CO2 na 500 km**.